Адукацыйная галіна «Развіццё маўлення і культура маўленчых зносін»
Выхаванец к 6 гадам:
называе значэнні мнагазначных слоў розных часцін мовы;
адрознівае абагульняльныя паняцці;
афармляе ў маўленні вынік супастаўлення прадметаў і з’яў па часавых і прасторавых адносінах, велічыні, колеры, вазе, якасці;
ужывае словы, найбольш дакладна прыдатныя да сітуацыі;
утварае формы загаднага і ўмоўнага ладу дзеясловаў, роднага склону назоўнікаў;
утварае назоўнікі з павелічальнымі, памяншальнымі, ласкальнымі суфіксамі;
выбірае словаўтваральныя пары («вучыць», «кніга», «ручка», «настаўнік»); падбірае аднакаранёвыя словы;
змяняе сілу голасу, тэмп маўлення, інтанацыю ў залежнасці ад зместу выказвання, умоў зносін;
адрознівае свісцячыя, шыпячыя і санорныя, цвёрдыя і мяккія гукі – ізаляваныя, у словах і фразавым маўленні;
дыферэнцыруе пары гукаў [з]–[с], [ж]–[з], [ж]–[ш], [ч]–[ш], [л]–[р];
ужывае сказы розных тыпаў;
падбірае словы і фразы, падобныя па гучанні;
узнаўляе мастацкі тэкст без дапамогі дарослага, інтанацыйна перадаючы дыялог дзеючых асоб і характарыстыку персанажаў;
складае апісальны або апавядальны расказ па змесце карціны, прыдумвае назву расказу ў адпаведнасці са зместам; складае апавядальны расказ або казку пра цацкі; апавяданні з асабістага вопыту.